REGULAMIN
korzystania z salki
w celach rekreacyjno-wypoczynkowych
Wstęp
1. Salka została wyremontowana nakładem pracy i środków finansowych służby liturgicznej tutejszej parafii.
2. Sprzęt rekreacyjno-wypoczynkowy i część wyposażenia salki jest własnością służby liturgicznej tutejszej parafii, zakupione ze środków własnych pochodzących z ofiar kolędowych.
3. Własność wspólna nie jest własnością prywatną, dlatego o jej losach decyduje większość służby liturgicznej w porozumieniu z Księdzem Opiekunem.
4. O salkę i jej wyposażenie należy dbać jak o własność prywatną.
Korzystanie z salki w celach rekreacyjno-wypoczynkowych
5. Klucze do salki są w posiadaniu Księdza Proboszcza, Księdza Opiekuna, Gospodarza oraz osób z grona służby liturgicznej upoważnionych przez Księdza Opiekuna. Wykaz wszystkich osób z grona służby liturgicznej upoważnionych do rozporządzania kluczami do salki jest dołączony do niniejszego regulaminu w formie Aneksu.
6. Osoby upoważnione do rozporządzania kluczami do salki są odpowiedzialne za same klucze i ich użycie.
7. Zabrania się kopiowania kluczy do salki. Osoba, która bezprawnie, samowolnie skopiuje klucze do salki, będzie zmuszona zapłacić równowartość zakupu nowych zamków, ich wymiany i dorobienia koniecznej ilości kopii kluczy dla osób upoważnionych do ich posiadania i zarządzania nimi.
8. Planowane skorzystanie z salki należy ustalić z Księdzem Opiekunem, a w razie jego nieobecności w parafii – z jedną z pozostałych osób rozporządzających kluczami do salki (za wyjątkiem Księdza Proboszcza i Gospodarza). Prośbę o udostępnienie salki należy przedstawić za pomocą sms-u z przynajmniej jednodniowym wyprzedzeniem.
9. Każda osoba przebywająca na terenie domu parafialnego, w tym salki rekreacyjno-wypoczynkowej, której ten regulamin dotyczy, ma obowiązek zapoznania się z i stosowania się do obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) oraz przepisów przeciwpożarowych. Treść tych przepisów jest wywieszona na wewnętrznej ścianie przy drzwiach wejściowych domu parafialnego.
10. Na terenie domu parafialnego surowo zabrania się używania otwartego ognia, w tym palenia świec, a także wnoszenia przedmiotów i substancji łatwopalnych oraz urządzeń elektrycznych mogących spowodować przeciążenie lub zwarcie instalacji elektrycznej, a w konsekwencji pożar.
11. Każda osoba, która korzysta z salki, ma obowiązek wpisania się do kalendarza pod odpowiednią datą z podaniem własnego imienia i nazwiska oraz godziny wejścia i definitywnego opuszczenia salki w danym dniu.
12. Przed definitywnym opuszczeniem salki należy po sobie posprzątać, w razie konieczności wyrzucić śmieci do kontenera, sprawdzić, czy okna są szczelnie zamknięte, odłączyć od sieci urządzenia elektryczne, zgasić światło.
13. Po opuszczeniu salki należy ją zamknąć na klucz, a w razie niedysponowania kluczami do salki przed jej opuszczeniem należy powiadomić osobę rozporządzającą kluczami do salki o woli opuszczenia salki i domu parafialnego.
14. Nie wolno pozostawiać otwartej salki i domu parafialnego bez czyjejkolwiek opieki.
Ograniczenia w korzystaniu z salki w celach rekreacyjno-wypoczynkowych
15. Zabrania się wykorzystywania salki i jej wyposażenia do celów innych niż rekreacyjno-wypoczynkowe i wyznaczone przez Księdza Opiekuna.
16. W salce mogą przebywać tylko i wyłącznie członkowie służby liturgicznej tutejszej parafii, ich Rodzice i Rodzeństwo. Osoby spoza tego grona mają absolutny zakaz wstępu do salki bez wyraźnej zgody Księdza Opiekuna.
17. Osoby poniżej 15. roku życia mogą korzystać z salki tylko pod nadzorem osoby, która ten próg wiekowy już przekroczyła.
18. Korzystanie z salki w godzinie wyznaczonej służby lub innych obowiązków jest zabronione.
19. Osoby, które nie wywiązują się ze swoich obowiązków służby liturgicznej (w tym także sprzątania salki i toalety), zaniedbują obowiązki szkolne i domowe czy naruszają obowiązki i zastrzeżenia zawarte w niniejszym Regulaminie, będą miały ograniczone prawo lub nawet całkowity zakaz wstępu do salki w celach rekreacyjno-wypoczynkowych.
20. W okresie wakacyjnym osoby, które zdeklarowały swą nieobecność na terenie Chorzowa oraz te, które nie podejmują służby liturgicznej w dni nakazane i powszednie, mają absolutny zakaz korzystania z salki w okresie swojej faktycznej czy zdeklarowanej nieobecności.
21. Przebywanie w salce oraz korzystanie ze sprzętu rekreacyjno-wypoczynkowego nie może przeszkadzać innym użytkownikom domu parafialnego.
Użytkowanie sprzętu rekreacyjno-wypoczynkowego
22. Zabrania się przemieszczania stołów do gry, zwłaszcza stołu bilardowego. Uwaga! Sama próba uniesienia lub przesunięcia stołu bilardowego może spowodować pękniecie jego klejonej, trzyczęściowej kamiennej płyty i zniszczenie przyklejonego do niej sukna. Koszt naprawy takiej usterki jest bardzo wysoki.
23. Stwierdzenie jakichkolwiek usterek lub braków w wyposażeniu salki i sprzętu rekreacyjno-wypoczynkowego należy niezwłocznie zgłosić Księdzu Opiekunowi lub innej osobie upoważnionej do zarządzania kluczami do salki.
24. Zaniedbanie obowiązku, o którym mowa w punkcie 23., spowoduje odpowiedzialność materialną (finansową) po stronie osób, które jako ostatnie korzystały z salki przed stwierdzeniem wspomnianych wyżej usterek i braków.
25. Osoby, które dokonały zniszczenia salki lub jej wyposażenia z powodu niewłaściwego zachowania, rażącego zaniedbania obowiązków lub użytkowania sprzętu niezgodnie z jego przeznaczeniem, poniosą odpowiedzialność finansową w wysokości, która wyrządzone szkody pozwoli usunąć.
26. Z odpowiedzialności finansowej są wyłączone te przypadki, które są skutkiem naturalnego zużycia salki i sprzętu w wyniku eksploatacji zgodnej z ich przeznaczeniem oraz z zachowaniem należytej dbałości i ostrożności.
27. Zabrania się siadania na miejscach do tego nieprzeznaczonych, a więc na stołach (także do gry), stolikach i parapetach.
28. Zabrania się stawiania na stołach do gry i na pozostałym sprzęcie rekreacyjno-wypoczynkowym produktów spożywczych, napojów (również w zamkniętych opakowaniach) oraz innych produktów i przedmiotów mogących spowodować zniszczenie lub zabrudzenie.
29. Należy dbać o czystość rąk przy korzystaniu ze sprzętu rekreacyjno-wypoczynkowego.
30. Przed wznowieniem gry po spożyciu jakichkolwiek produktów spożywczych (także napojów) i po każdym skorzystaniu z toalety należy bezwzględnie umyć ręce.
31. Nakładki (biesiadna i do tenisa stołowego) mogą być nałożone na stół bilardowy tylko w obecności osób odpowiedzialnych za klucze do salki. Przed osadzeniem nakładek należy stół bilardowy zabezpieczyć specjalnie przeznaczonym do tego celu pokrowcem.
32. Po skorzystaniu z nakładek należy umieścić je na powrót pod stołem bilardowym w obecności osób odpowiedzialnych za klucze do salki.
33. Po skorzystaniu ze stołu bilardowego należy go oczyścić specjalnie do tego celu przeznaczoną szczotką do sukna i nakryć go pokrowcem dla zabezpieczenia przed zakurzeniem.
34. Po skończonej grze należy wszystkie wykorzystywane przedmioty uporządkować, odłożyć na przeznaczone dla nich miejsce i odpowiednio zabezpieczyć przed dostępem do nich osób nieuprawnionych.
Spożywanie produktów spożywczych i innych
35. Bezwzględnie zabrania się spożywania napojów alkoholowych, palenia tytoniu, innych środków nikotynowych oraz stosowania e-papierosów na terenie domu parafialnego oraz w jego otoczeniu rozumianym jako teren przykościelny.
36. Przyniesione produkty spożywcze (także napoje) należy konsumować tylko w wyznaczonym obrębie salki.
37. Zabrania się spożywania produktów spożywczych (także napojów) w bezpośredniej bliskości stołów do gry i innych przedmiotów przeznaczonych do celów rekreacyjno-wypoczynkowych.
38. Po posiłku należy po sobie dokładnie posprzątać, a ewentualne odpadki, które mogłyby się zepsuć lub wydawać ostre i nieprzyjemne zapachy, należy niezwłocznie wrzucić do kontenera na zewnątrz domu parafialnego.
Sprzątanie salki i toalety
39. O porządek w salce i toalecie dbają wszyscy członkowie służby liturgicznej.
40. Dyżury sprzątania w salce i toalecie są wyznaczane przez Księdza Opiekuna lub osobę przez Niego upoważnioną.
Podsumowanie
Dbałość o salkę i jej wyposażenie leży w interesie wszystkich członków służby liturgicznej. Troska o wspólne dobro jak o własność prywatną pozwoli długo cieszyć się jego funkcjonalnością.
Treść regulaminu zaaprobował w dniu 10 lipca 2017 roku ks. Proboszcz Damian Gajdzik.
Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.
/-/ ks. Andrzej Sacher
opiekun służby liturgicznej
Chorzów, dnia 11 lipca 2017 roku
Aneks
Osoby posiadające klucze [mające jedynie dostęp do kluczy] do salki i upoważnione przez Księdza Opiekuna do rozporządzania nimi:
1. [Michał Bula] – tel.: 739 410 074
2. Tomasz Bula – tel.: 693 683 015
3. Krzysztof Dubiel – tel.: 509 893 418
4. Piotr Nowrot – tel.: 694 911 969
5. [Tomasz Nowrot] – tel.: 664 993 228
6. Krzysztof Potyka – tel.: 505 340 515
Proszę nie wydzwaniać w sprawie udostępnienia salki.
Stosownie do punktu 8. Regulaminu należy wcześniej skontaktować się z Księdzem Opiekunem, a tylko pod jego nieobecność – z jedną z wyżej wymienionych upoważnionych osób.
Chorzów, dnia 30 sierpnia 2017 roku